Dat Google ads effectief kan zijn om meer te halen uit de zoekmachine, is bij veel mensen bekend. Hoe kundiger je je advertenties opbouwt, hoe effectiever ze worden. Op die manier kun je voor eenzelfde budget meer resultaat boeken. Om je op weg te helpen bij het opzetten van goede Google advertenties, zetten we in dit artikel 3 dingen voor je op een rijtje.
1: De vertaling (internationaal)
Een eerste ding waar je bij Google ads op zou kunnen letten is de vertaling. Bij internationale campagnes kom je het wel eens tegen dat de Google advertentie niet op de juiste manier is vertaald. Al helemaal als er bepaalde nuances in de tekst voorkomen, wordt dat vaak op een te letterlijke manier vertaald, waardoor de boodschap anders over komt.
Een goed vertaalde Google ads is essentieel voor een effectieve advertentie. Op die manier wordt de boodschap en het doel van de advertentie op de juiste manier overgebracht. Bij een advertentie die niet goed is vertaald kan de boodschap anders worden opgevat, wat ten koste gaat van je advertentie en zelfs afbreuk kan doen aan het succes van je merk.
2: Wees selectief met zoekwoorden
Wat je in de praktijk tegen kan komen, is dat er op zo veel mogelijk nuttige zoekwoorden wordt geadverteerd. Bij een goede Google advertentie wordt dat niet gedaan. De kracht zit hem erin, om juist voor een selectieve en specifieke groep aan zoekwoorden te gaan. Welke dat precies zijn kan je uit een zoekwoorden analyse halen. Kijk na de analyse op welke zoekwoorden jij het best kunt adverteren en target je doelgroep op een nauwkeurige manier.
3: De kracht van de kwaliteitsscore
Waar je daarnaast nog op kunt letten is de kwaliteitsscore. Met deze score wordt de kwaliteit van je advertenties, je zoekwoorden en je eigen pagina’s uitgedrukt. Hoe hoger de score, hoe hoger je Ad Rank. Het kan dus geen kwaad om hier wat extra aandacht aan te besteden. Dat kan je op veel verschillende manieren doen.
Zo is het erg effectief om na te gaan hoe relevant jouw advertenties zijn als er gezocht wordt op de zoekwoorden. Leef je in in de websitebezoeker. Kom je na het klikken op een nuttige pagina terecht?
En staat er op de website een goede call-to-action? Dat zijn zaken om op te letten om de hele customer journey beter in te richten en je kwaliteitsscore te verbeteren.